Paralotniowe zwiedzanie Sycylii 2021

with Brak komentarzy

Tradycyjnie na przełomie października i listopada wybraliśmy się w cieplejsze rejony. Tym razem powtórka z 2019 roku, czyli wypad na Sycylię. Lot z Krakowa. Po starcie piękny widok na Tatry, a po kolejnych 2-ch godzinach lądowanie w Palermo. Byliśmy przygotowani, zarówno w Polsce jak i Włoszech, na niedogodności związane z sytuacją. Te, niestety, miały miejsce na koniec wyjazdu. Założeniem tegorocznym było zwiedzanie jak największej ilości startowisk. Skupiliśmy się bardziej na zachodniej części wyspy ze względu na miejsce zamieszkania(Trappeto) oraz niepewną sytuację powodziową po stronie wschodniej. Rozpoczęliśmy od Monte Icini, która po wjechaniu na start(nie bez trudności), zamknęła się chmurami. Kolejne – uwidocznione na zdjęciach – „miejscówki” okazały się bardziej łaskawe, a część z nich wynagrodziła cierpliwość fantastycznymi widokami. Cefalu niedawno było planem filmowych do kolejnego „Indiany Jones’a” i rzeczywiście nie tylko pod względem plenerowym zauroczyło wszystkich. Po odwiedzonym San Vito Lo Capo, Giallonardo, Scaccia, Capo Bianco, Capo Rossello, Pollina, Bologneta i na koniec Montagna Grande dostarczyły miłych wrażeń. Niestety ostatnia góra pokazała, że pożary nie oszczędziły również tej części wyspy. Podczas powrotu do kwatery podjęliśmy próbę startu z miejsca w Trappeto, które nie jest nigdzie oznaczone jako startowisko. Sycylia nadal pozostaje miejscem, do którego chętnie wracamy. Ukształtowanie terenu, dzika przyroda i podejście do latania pozostawia niezapomniane wrażenia. Tym razem zwiedzanie ograniczyliśmy do minimum, a wykorzystaliśmy bogactwo natury. Odpoczywaliśmy w wodach termalnych i poszukiwaliśmy nowych wrażeń kulinarnych. Niedogodności, z którymi można się spotkać to wszechobecne śmieci, wyrzucane wzdłuż drogi. Natomiast na lotnisku bardzo rygorystycznie przestrzegano zasad sanitarnych i posiadania tzw. „Green Pass’u”. Zapraszam do Galerii: https://gagarin.org.pl/portfolio/paralotniowe-zwiedzanie-sycylii/ , w kolejnym odnośniku zdjęcia z poprzedniej wizyty: https://gagarin.org.pl/portfolio/sycylia-10-2019/