Kougar 3 jest konstrukcją z najnowszej generacji skrzydeł napędowych Niviuk‚a, oferujących wysoki poziom innowacji technologicznych w połączeniu z bardzo intuicyjną i łatwą obsługą. Zaawansowanie konstrukcji ułatwia latanie, umożliwiając wykonywanie długich przelotów w znacznie bardziej wydajny i komfortowy sposób.

Ogromną zaleta jest możliwość latania z dużymi prędkościami bez wpływu na jego stabilność. Kougar 3 jest bardzo solidnym i kompaktowym skrzydłem o wydłużeniu 5.7, dającym poczucie pewności i stabilności.

Kougar 3 ma nowy, zaawansowany profil samostateczny, który sprawia, że ​​skrzydło jest naprawdę solidne zarówno w zakresie obciążenia, jak i prędkości. Prosty i natychmiastowy start, przy bardzo łatwym wypełnianiu. Dzięki nowemu profilowi ​​Kougar 3 jest bardzo skuteczny przy niskiej prędkości, co przekłada się na start przy znacznie mniejszej prędkości, a tym samym mniejszej mocy silnika. Zmniejsza to również zużycie paliwa i zwiększa wydajność skrzydła podczas lotu.

W trakcie lotu jego zwrotność i stabilność są pierwszymi rzeczami, które zaskakują i demonstrując możliwości nowej generacji skrzydeł Niviuk. Ich właściwości pozwalają efektywnie latać nawet termicznie. Oprócz wyjątkowej wydajności Kougar 3 wyróżnia się niewiarygodną prędkością maksymalną i łatwością osiągania prędkości do 80 km/h (± 3), zachowując jednocześnie dużą stabilność.

Trymery i speed system mogą być używane razem, aby osiągnąć maksymalną prędkość, zapewniając maksymalną różnicę 24 cm między taśmami A i C. Dzięki ograniczeniu maksymalnego kąta natarcia pilot nigdy nie musi się martwić przekroczeniem limitu przyspieszenia i może skupić się na pilotażu.

Jednocześnie połączenie nowych taśm nośnych i konstrukcji profilu pozwala na większą regulację prędkości podczas, co pozwala na płynne i bezpieczne lądowanie.

Kougar 3 posiada również nowe funkcje elementów sterowania, jednokierunkowy system magnesów do mocowania uchwytów, możliwość regulacji wysokości magnesu lub integralność specjalnych elementów sterujących.

Filozofią Niviuk‚a jest wykorzystanie całego doświadczenia i wiedzy podczas projektowania każdego skrzydła. Dla przykładu, w Kougar’ze 3 zastosowaliśmy elementy konstrukcyjne identyczne jak stosowane w naszym nowym skrzydle zawodniczym – Icepeak Evox.

Umożliwiło to uzyskanie znacznie czystszego profilu oraz krawędzi natarcia, bez zagnieceń, bez wibracji i doskonałego naprężenia materiału, dzięki czemu skrzydło posiada osiągi większe niż było to możliwe wcześniej.