Najnowszy Peak 5 wyprzedza o krok konkurencję. Ten nowy model jest bezpośrednim spadkobiercą Icepeak Evox’a ze wszystkimi jego cechami. Skrzydło o najwyższej doskonałości z niespotykaną dostępnością w kategorii EN D.
Dzięki zastosowaniu najnowszych innowacji Niviuk’a w profilu i strukturze wewnętrznej Peak 5 jest bardziej wyważoną i kompaktową paralotnią niż jego poprzednik. Pozwoliło to na większą optymalizację, która znalazła odbicie w osiągach i prędkości w aktywnych warunkach.
Peak 5 pozwala na kontrolowanie skrzydła, bez utraty stabilności, w każdych okolicznościach, bez potrzeby zmniejszania prędkości.
Całą wiedzę zdobytą podczas projektowania naszego skrzydła wyczynowego wykorzystano do zaprojektowania profilu wykorzystującego ruchy powietrza jako źródło energii. Niviuk Peak 5 penetruje i wykorzystuje różne masy powietrza, a bezwładność, jest przekładana na szybowanie i zasięg lotu.
Technologie 3DL (3D Leading Edge) i 3DP (3D Pattern Cut) mają bezpośredni wpływ na uzyskanie ostrzejszego profilu, co skutkuje doskonałym rozkładem naprężeń i eliminacją ewentualnych zagnieceń na tkaninie. Liczba punktów podwieszenia została również znacznie zmniejszona, a wszystkie te atrybuty łączą się, aby zapewnić większą doskonałość i trwałość materiałów.
Profil został wzmocniony prętami Nitinol ponieważ zachowują optymalny kształt, nawet po okresie intensywnego użytkowania.
Dzięki Nitinolowi, w porównaniu z innymi paralotniami, które wykorzystują nylonowe żyłki, nie trzeba poświęcać zbyt wiele uwagi i wysiłku, aby idealnie spakować skrzydło.
Krawędź natarcia została zoptymalizowana dzięki technologii SLE (Structured Leading Edge) i zachwyca doskonałym wykończeniem, które pozwala na lepszy przepływ powietrza na całej rozpiętości skrzydła. Przekłada się to na doskonałe osiągi we wszystkich fazach lotu, a wraz z technologią RAM (Ram Air Intake) przepływ powietrza, a tym samym ciśnienie wewnątrz profilu są znakomite nawet przy bardzo małym kącie natarcia, co gwarantuje stabilność i siłę nośną nawet przy dużych prędkościach.
Dzięki technologii DRS (Drag Reduction Structure) skrzydło ma ostrzejszą i cieńszą krawędź spływu, co z kolei oznacza zoptymalizowaną efektywność lotu, lepsze prowadzenie i znacznie przyjemniejsze latanie.
Nowością w Peak’u 5 jest wzrost całkowitej liczby komór (z 75 do 85), w celu uzyskania bardziej wzmocnionej powierzchni i optymalnego rozkładu naprężeń. Przez to skrzydło jest bardziej solidne, zwarte i gładkie.
Kolejną nową funkcją są uproszczone, ergonomiczne taśmy z dodatkowymi uchwytami, które umożliwiają wydajne sterowanie tylną taśmą, umożliwiając lepsze i bardziej bezpośrednie pilotowanie w warunkach dużych prędkości (nowy uchwyt Ergo).
Peak 5 gwarantuje bardziej efektywne latanie, a prowadzenie jest precyzyjne i pewne, dzięki czemu pilot czuje się pewnie i bezpiecznie.
Pilot może skoncentrować się na locie, mając poczucie bezpieczeństwa, latać z pełną prędkością bez poświęcania osiągów w celu kontroli skrzydła. Osiąganie dużej prędkości lub latanie w termice nie ma wpływu na stabilność ponieważ łatwo wybiera noszenia.
Podsumowując, Peak 5 oferuje najwyższe osiągi przy maksymalnej kontroli. Czułe, a przy tym solidne skrzydło z doskonałym sprzężeniem zwrotnym, które pozwala osiągnąć to, co najlepsze, w wygodny i przyjemny sposób.