Świadczymy usługi w zakresie przeglądów i napraw sprzętu paralotniowego. Jesteśmy podmiotem zarejestrowanym w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego. Wykonujemy serwis w dwóch podstawowych zakresach: przeglądu paralotni oraz kontroli i przekładania spadochronów, czyli tzw. „zapasów”. Dokonujemy także napraw, w których nie istnieje konieczność ingerencji w strukturę.
Poniżej kilka informacji na temat w/w usług.
SERWIS I PRZEGLĄD PARALOTNI
- Identyfikacja skrzydła – kontrola tabliczki znamionowej, dokumentacji;
- Badanie przewiewności tkaniny powierzchni górnej oraz dolnej – za pomocą porozymetru – podstawowy parametr informujący o stanie paralotni;
- Badanie wytrzymałości tkaniny – przy użyciu betsometru – fizyczna trwałość tkaniny na rozerwanie;
- Badanie wytrzymałości szwów – również korzystamy z betsometru – podobnie jak w przypadku tkaniny, mamy do czynienia z fizyczną trwałością szwów;
- Ocena stanu linek – ich wygląd zarówno wizualny jak i ewentualne zmiany wewnętrzne świadczące o możliwości uszkodzenia rdzenia;
- Ocena taśm – stan szycia, speed systemu, deltek, ewentualnych uszkodzeń;
- Kontrola symetryczności olinowania;
- Kontrola podczepień – tzw. tasiemek;
- Sprawdzenie stanu wewnętrznego profilu – żeber i V-wsparć;
- Pomiar długości linek i ewentualne ich trymowanie – porównanie danych z technicznymi od producenta;
- Określenie wytrzymałości linek – za pomocą urządzenia zrywającego, najczęściej wybiera się linki o różnej wytrzymałości fabrycznej;
- Naprawa niewielkich uszkodzeń – wszelkiego rodzaju małe rozdarcia, czy dziurki, za pomocą specjalnej tkaniny samoprzylepnej;
SERWIS I PRZEKŁADANIE SPADOCHRONÓW ZAPASOWYCH
- Identyfikacja – tabliczka znamionowa, numer seryjny, rok produkcji, resurs;
- Sprawdzenie systemu – czasza, linki, taśma, ich stan;
- Wietrzenie – rozłożenie i podwieszenie na co najmniej 24 godziny;
- Złożenie zgodne z instrukcją producenta;
- Montaż w uprzęży;
WAŻNE INFORMACJE
„Zapas” najlepiej dostarczyć razem z uprzężą bez wcześniejszego demontażu. Czas potrzebny na przygotowanie kompletu do użycia to co najmniej 3 doby(samo wietrzenie to minimum 24 godziny).
Przy dostarczaniu paralotni do przeglądu należy ściśle określić zakres czynności do wykonania.